Frakt 90kr.
Fraktfritt på order över 1000kr.
Presentkort skickas fraktfritt.

”Hämtas i Sundboden butik vid Öregrund” är fraktfritt.

Sundboden startade 2007 butik vid Öregrund.
2016 startade Sundboden webshop.
Besöksadress; Skinnäsänganra 102, 742 43 Öregrund.

Orgnr.6805110399.

Vid frågor gällande webshopen kontakta oss på;
webshop@sundboden.se
Tel: 0173-133 64

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel gällande pris, storlek, utförande och lagersaldo.

När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan.
I e-postmeddelandet finns all information om din beställning som betalningssätt, leveransadress, produkt information, priser och fraktkostnad.

Kontrollera noga beställningen. Om något är oklart kontakta omgående oss via mejl (webshop@sundboden.se) eller telefon 0173-133 64.
Observera att vi inte säljer produkter via internet till dig som är minderårig (under 18 år).

Alla priser är angivna i SEK, inklusive moms.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel gällande pris, storlek, utförande och lagersaldo.

Köp det du vill. Betala hur du vill med Klarna.
Du kan du betala direkt, betala senare eller dela upp din betalning med Klarna i kassan.

Kortbetalning / Direktbetalning Klarna
Vi erbjuder våra kunder att betala direkt online med kortbetalning.
Efter att ni i kassan valt att betala ert köp via kortbetalning förflyttas ni vidare till ett betalfönster som guidar er genom köpet. Du kan betala med Visa, Mastercard, AmericanExpress och med Mobilt Bank ID.

Klarna Faktura
Väljer du faktura får du en faktura till din e-postadress när vi skickat din order. Fakturan ska betalas inom 30 dagar från fakturadatum. Du kan även genom Klarna välja att delbetala i din egen takt.

Klarna Delbetalning-
Du kan även genom Klarna välja att delbetala i din egen takt. Avgifter kan tillkomma från Klarna.

Swish via Klarna- Du kan även välja Swish. Du Swisha då via Klarna med ditt Swish konto.

Läs mer om Klarna Direkt, Klarna Faktura och Klarna Delbetalning

Läs mer om Klarnas villkor.

postenlogga

Utlämningsställe;

Leveranstid är 3-7 dagar. Paket skickas med PostNord. Paket hämtas ut på PostNord utlämningsställe efter mottagen avisering. Avisering sker via SMS eller postavi när paket har ankommit till PostNord utlämningsställe.

Tänk på att paketet endast ligger kvar på utlämningsstället i 7 dagar, efter aviseringsdatum.  

Om du inte har hämtat ut paket innan sista datum så debiteras du som kund för returfrakt till Sundboden.

 

Hämta i butiken vid Öregrund;

Du kan även välja ”Hämta själv” i webshopkassan. Du hämtar då din beställning i butiken vid Öregrund.

Din beställning packas och när beställningen finns redo för upphämtning får du ett mejl. Hämta gärna paketet inom 14dagar. 

Din beställning hämtas i butiken vid Öregrund, mot uppvisning av Id-handling & ordernummer. Mer info om när du kan hämta din beställning finns i mejlet. 

Du har 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i webshopen, i enlighet med Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Detta innebär att du har rätt att skicka tillbaka en vara, om du meddelat oss inom 14 dagar efter att du mottagit varan, att du vill utnyttja ångerrätten.
Detta förutsätter att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Om inte varan returneras i sin originalförpackning med alla etiketter kvar på varorna, blir du debiterad för ersättning av dessa.
Observera att handdukar, tvål och badartiklar inte ingår i ångerrätten om förpackningen är bruten. Bruten förpackning kan ej ersättas då detta räknas som hygienartiklar.
Önskar du returnera eller byta en vara står du själv för returfrakten tillbaka till oss.
Kontakta oss så skickar vi en retursedel till dig. Returfrakten kostar 90 kr i Sverige.
Du kan också välja att kommar in med varan till vår butik för att byta eller lämna tillbaka varan. Sundboden, Skinnäsängarna 102, 742 43 Öregrund (då spar du returfrakten)

Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så betalas pengarna ut till dig. Eller så skickar vi varan som du vill byta till. Återbetalning utförs inom 14 arbetsdagar, efter godkänd retur.

Vid en retur betalar vi endast tillbaka värdet på varan. Returfrakt dras av på retursumman.
Observera att ångerrätt inte gäller beställningsvaror och för företagskunder.

Om du vill skicka tillbaka en vara!
-Kontakta oss via mejl eller telefon (webshop@sundboden.se eller 0173-13364)
så mejlar vi en returfraktsedel till dig. Returfrakten kostar 90 kr i Sverige.
Vänligen ange ditt ordernummer eller vid mejl kontakt, skicka med en kopia på din order.
Meddela om du vill returnera varan och ha pengarna tillbaka, eller om du vill byta mot något annat.

-Varan skall förpackas väl i sin originalförpackning med tillhörande emballage, så att den inte kan gå sönder under transporten.

-Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sundboden åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

-Varan returneras tillsammans med följesedeln i paketet. Detta är en förutsättning för att vi ska veta vem returen kommer från och påskyndar hanteringen av din retur.

-Tejpa på returfraktsedeln du fått av Sundboden på paketet.
Lämna in paketet hos ditt närmaste Post Nord-ombud.
VIKTIGT, Be om ett inlämningskvitto till dig själv.

Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Om det är något fel på din vara när du mottagit den, vänligen kontakta oss via mejl eller telefon så snart du kan, webshop@sundboden.se eller 0173-13364.
Vid godkänd reklamation skickar vi dig en returfraktsedel för att du fraktfritt ska kunna skicka tillbaka den felaktiga varan. Vill du veta mer om reklamationer se, Konsument köp lagen.

Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
För mer info om hur du skickar tillbaka en vara, se menyvalet ”Ångerrätt/Byte av vara”.

Vi tar ansvar för alla personuppgifter, som du lämnar till oss eller som vi får del av när du handlar hos oss. Alla uppgifter används endast inom företaget och hanteras i enlighet med GDPR, EU:s nya dataskyddsförordning ”General Data Protection Regulation”. Det kan handla om att leverera de varor du beställt, meddela orderstatus, eller att delge dig information om nyheter, kampanjer och erbjudanden.

Vi förbehåller oss rätten att åberopa Force Majeure i sådana situationer där detta är tillämpbart.